🔧 Iskoristi -15% na sve odabrane autodijelove – 👉 samo online do 21. maja.. Unesi kod: MAJ25 i naruči na vrijeme.

🔧 Iskoristi -15% na sve odabrane autodijelove – 👉 samo online do 21. maja.. Unesi kod: MAJ25 i naruči na vrijeme.

(Ne)očekivani problemi s automobilom

Iznenadni kvarovi dešavaju se često bez ikakvog prethodnog upozorenja

Automobili su složene mašine sastavljene od preko 30.000 pojedinačnih dijelova, od minijaturnih vijaka do kompleksnih sistema poput motora ili mjenjača. Zbog toga se dešava da, i pored redovnog održavanja, neki problem prođe „ispod radara“ da bi prouzrokovao kvarove kada ih najmanje očekujemo...

Koliko god svoj automobil poznavali „u dušu“, uvijek postoji mogućnost da nam užitak za volanom presjedne zbog neočekivanih problema. Iznenadni kvarovi dešavaju se često bez ikakvog prethodnog upozorenja, kada se čini da je s automobilom sve u najboljem redu. Tako ćete jednog dana krenuti na posao ili na put, a automobil se odjednom neće moći pokrenuti, pojavit će se čudni zvuci ili će lampice upozorenja na instrument tabli započeti svjetlosni šou.

Ta iznenađenja često su rezultat skrivenih oštećenja koja se pogoršavaju tokom vremena, kao što su istrošene komponente, skrivena curenja ili diskretni kvarovi električnih i elektronskih instalacija. Uprkos redovnom održavanju, neki problemi, poput neispravnog akumulatora, defektnog senzora ili releja ili pokvarenog alternatora, mogu se pojaviti „iz vedra neba“, ostavljajući vozače da se bakću sa skupim popravkama, šlepanjem i drugim logističkim problemima.

Kada je riječ o neočekivanim problemima s automobilom, vozači trebaju očekivati bilo šta, od manjih neprijatnosti, kao što su ispuhana guma ili ispražnjen akumulator, do većih defekata, kao što su kvarovi motora ili mjenjača. Uobičajeni znaci predstojećih problema obuhvataju čudne zvukove, upozorenja na instrument tabli, gubitak snage ili poteškoće s upravljanjem. Osvrnimo se ukratko na najčešće probleme koji nas hvataju nespremne.

Motor se ne može pokrenuti

Najčešća noćna mora vozača zasniva se na scenariju u kojem odjednom uopće nije moguće pokrenuti motor. Mogući uzroci su brojni, a u najčešće se ubrajaju sljedeći:

  • Ispražnjen akumulator. U pitanju je jedan od najčešćih kvarova na automobilu uopće. Baterije akumulatora mogu izgubiti napon zbog dotrajalih komponenti, produžene izloženosti ekstremnim vremenskim uslovima (naročito visokim temperaturama) ili problema s električnim instalacijama.
  • Problemi sa starterom. Starter je dio odgovoran za pokretanje motora i kvar na nekoj od njegovih komponenti može nas potpuno imobilizirati.
  • Problemi s dotokom goriva. Ako ponestane goriva u rezervoaru ili postoji problem s pumpom goriva, njegovim filterom ili diznama, motor se možda neće moći pokrenuti.

Šta uraditi? U slučaju da je problem u akumulatoru, koristite kablove za pokretanje i vozilo s ispravnim akumulatorom, vodeći računa o pravilnom spajanju kablova (po formuli: pozitivan pol primaoca na pozitivan pol davaoca, negativni pol davaoca na dio karoserije ili motora primaoca). Svakako provjerite i priključke akumulatora, uklonite eventualnu koroziju s terminala pomoću žičane četkice i pregledajte jesu li kleme dovoljno dobro pričvršćene. Provjerite količinu goriva, odnosno očitava li pokazivač goriva ispravno njegov nivo ili je možda zaglavljen. Dodajte malo goriva u rezervoar i ponovo pokušajte pokrenuti motor.

Ako se motor i dalje ne pokreće, obratite pažnju na moguće zvukove koji prate okretanje ključa u bravi. Ako čujete zvuk kliktanja, ali se motor ne okreće, postoji velika vjerovatnoća da su starter ili solenoid neispravni. Ako ništa od toga ne pomogne, konsultirajte mehaničara koji će obaviti profesionalnu dijagnostiku.

Pregrijavanje motora

Problemom pregrijanog motora bavili smo se na ovim stranicama u više navrata, ali nije naodmet ponoviti osnovne uzroke problema koji nas često pogađa tokom ljetne sezone.

  • Curenje rashladne tekućine. Rashladna tekućina (antifriz) je neophodna za održavanje optimalne radne temperature motora i njeno curenje može dovesti do pregrijavanja.
  • Neispravan termostat. Termostat regulira protok rashladne tekućine. Ako je zaglavljen u zatvorenom položaju, rashladna tekućina ne može pravilno cirkulirati, što dovodi do porasta temperature u motoru.
  • Kvar pumpe za vodu. Pumpa za vodu cirkulira rashladnu tekućinu kroz motor i njen kvar može dovesti do slabijeg protoka antifriza, kao i curenja.

Rješenje? Prije svega, ako primijetite da mjerač temperature prelazi u crvenu zonu, isključite se iz saobraćaja i ugasite motor. Kada se motor ohladi, provjerite nivoe rashladne tekućine i dodajte još antifriza ako je potrebno (vodite računa da motor bude hladan prije nego što otvorite poklopac hladnjaka. Pogledajte ima li curenja – potražite barice rashladne tekućine ispod automobila ili vidljiva curenja oko područja motora.

Ako pregrijavanje i dalje traje, potražite stručnu pomoć, jer stalni rast temperature motora ukazuje na veći problem, kao što su neispravna pumpa za vodu ili oštećen hladnjak.

Probušena guma

Uz kvarove akumulatora, „gumi-defekti“ se svrstavaju u najčešće probleme koji nas mogu iznenaditi u svakom trenutku. Do oštećenja guma dolazi iz više razloga:

  • Probijanje. Oštri predmeti poput eksera ili stakla mogu probušiti gumu i uzrokovati stalno isticanje zraka.
  • Oštećenje bočne strane. Udar u ivičnjak ili udarnu rupu može oštetiti bočni zid gume.
  • Problemi s vretenom ventila. Do curenja zraka može doći i putem osovine ventila.

Šta valja poduzeti? Ako imate rezervnu gumu i dizalicu, zamijenite probušenu gumu. Postavite vozilo na ravnu površinu i upotrijebite dizalicu da podignete automobil prije nego što uklonite matice s točka. Ako guma nije potpuno prazna, možda ćete je moći privremeno napumpati pumpom ili kompresorom da biste se odvezli do najbliže vulkanizerske radionice. Sprejevi za krpljenje gume također mogu biti od koristi jer omogućavaju privremeno zaptivanje manjih defekata, što vam daje dovoljno vremena da se dokotrljate do servisa.

Ako ne možete sami promijeniti gumu, pozovite pomoć na putu ili šlep-službu.

Kočnice koje škripe

Kočnica glavu čuva, to je nesporna činjenica. Zato svaki simptom u vezi s kočionim sistemom, ma koliko se činio beznačajnim, zahtijeva punu pažnju. Zvučno oglašavanje kočnica u vidu cviljenja, škripanja ili šuštanja može se javiti zbog sljedećih problema:

  • Istrošene kočione pločice. Kočione pločice se vremenom troše i mogu početi stvarati neprijatne zvukove, što vjerovatno znači da ih treba zamijeniti.
  • Krhotine i nečistoća. Mali kamenčići ili krhotine između kočionih pločica i diskova mogu izazvati karakteristične zvukove brušenja.
  • Nizak nivo kočione tekućine. Nedostatak kočionog ulja može negativno uticati na performanse kočenja i izazvati neobične zvukove.

Šta sada? Pregledajte kočionu tekućinu i provjerite je li na odgovarajućem nivou. Dodajte tekućinu ako je potrebno, ali imajte na umu da konstantno nizak nivo ukazuje na curenje. Ako čujete škripanje, vjerovatno je potrebno zamijeniti kočione pločice i/ili diskove. Pregledajte ima li vidljivog habanja ili se obratite mehaničaru. Ako sumnjate da krhotine uzrokuju buku, možda ćete ih ukloniti pregledom kočnica ili čišćenjem u servisu. Nekada od pomoći mogu biti i tehnički sprejevi za uklanjanje nečistoća s kočnica.

Ako kočnice ne funkcioniraju kako treba – pedala tone, sila kočenja nije jaka kao ranije ili je kočenje neravnomjerno, „sjeckavo“ – ne čekajte ni tren i pohitajte najbližem automehaničaru.

Svjetla upozorenja na kontrolnoj tabli

Osim što lijepo izgledaju kada horski zasvijetle tokom davanja kontakta, kontrolne lampice imaju i veoma važnu funkciju u signalizaciji problema s važnim komponentama automobila. Dok je automobil u pogonu mogu nas „obradovati“ sljedeće lampice:

  • Lampica za provjeru motora (Check Engine). Ukazuje na sijaset mogućih problema, od beznačajnih kao što je labav poklopac goriva do ozbiljnijih poteškoća u vezi s motorom.
  • Lampica za pritisak ulja. Ukazuje na nizak pritisak ulja u motoru, koji može biti posljedica niskog nivoa ulja ili neispravne pumpe ulja.
  • Lampica akumulatora. Ukazuje na potencijalne probleme s akumulatorom ili komponentama električnog sistema.

Savjeti? Pogledajte upute za korištenje vozila da biste razumjeli značenje svake lampice upozorenja. Provjerite nivoe tekućina u automobilu i pregledajte jesu li ulja i rashladne tekućine na odgovarajućim nivoima. Potražite i vidljive defekte, kao što su curenja, napukle cijevi i crijeva ili labavi spojevi. Ako lampice upozorenja i dalju ostanu uključene, potražite profesionalnu dijagnostiku.

Kontrolne lampice imaju i veoma važnu funkciju u signalizaciji problema s važnim komponentama automobila

Čudni zvukovi ili vibracije

Vozač najbolje poznaje svoj automobil i primijetit će svaku, čak i najsuptilniju promjenu „ponašanja“ tokom vožnje, naročito nove zvukove ili neobične vibracije. Razlozi za te pojave su raznorodni:

  • Labavi dijelovi. Komponente kao što su nosači ispušnog sistema ili nosači motora mogu se olabaviti i početi proizvoditi simfoniju neobičnih zvukova i vibracija.
  • Nebalansirane gume. Neuravnotežene gume mogu izazvati jače vibracije pri određenim brzinama.
  • Problemi s prijenosom. Čudni zvukovi mogu ukazivati i na probleme sa sistemom za prijenos snage.

Šta nam je činiti? Pažljivo oslušnite i pokušajte odrediti izvor novog zvuka ili vibracija. To vam može pomoći da utvrdite je li pojava povezana s gumama, motorom ili nekom drugom komponentom. Provjerite jesu li gume balansirane, naročito ako su vibracije osjetne pri određenim brzinama – problem ćete brzo, efikasno i jeftino riješiti posjetom vulkanizeru. Pregledajte motor i sistem ispušnih plinova i potražite labave komponente ili oštećene dijelove.

Ako se problemi i dalje javljaju. konsultirajte mehaničara.

Problemi s prijenosom

Kad neko zabrinuto spomene mjenjač, vozačima se diže kosa na glavi zbog potencijalno visokih troškova popravka. Međutim, uzroci problema sa sistemom prijenosa mogu biti različiti i ponekad uključuju komponente drugih sistema:

  • Nizak nivo tekućine za sistem prijenosa. Tekućina za sistem prijenosa (ulje za mjenjače) je neophodna za pravilno mijenjanje stepena prijenosa i podmazivanje osjetljivih komponenti.
  • Proklizavanje mjenjača. Do klizanja također može doći ako nivo tekućine za mjenjač nije dovoljno visok (pročitajte tekst Šta treba znati o mjenjaču).
  • Problemi s elektronskim komponentama. Moderni mjenjači se oslanjaju na elektronsko upravljanje, koje samo po sebi može biti plodan rasadnik različitih problema.

Šta dalje? Provjerite tekućine u mjenjaču: pregledajte je li tekućina na odgovarajućem nivou i u dobrom stanju. Da je pravo vrijeme za zamjenu ulja znat ćete po signalizaciji na tabli, zatim proklizavanju prilikom mijenjanja stepena prijenosa, otežanom radu mjenjača, neprijatnim mirisima na paljevinu ili pokvarena jaja, kao i čudnim zvukovima u vidu pištanja ili krckanja. Provjerite ima li curenja ispod vozila.

Ako se problemi s prijenosom nastave, ne odlažite posjetu servisu, jer problemi s mjenjačem mogu biti složeni i zahtijevati specijaliziranu dijagnostiku i popravak koji obavlja kvalificirani mehaničar.

Kvarovi električnog sistema

Elektronske komponente svrstavaju se u red naročito kvarljivih dijelova, zbog osjetljivosti delikatnih elemenata, izrazite međuzavisnosti tih komponenti i promjenjivih uslova eksploatacije. U najčešće „strujne udare“ ubrajaju se sljedeći problemi:

  • Pregorjeli osigurači. Električni osigurači mogu pregoriti, što dovodi do prestanka rada određenih sistema ili komponenti.
  • Neispravan alternator. Alternator puni akumulator i napaja električne sisteme i njegov kvar može biti vrlo neugodan.
  • Problemi s ožičenjem. Oštećeni ili pohabani kablovi mogu izazvati električne kvarove i povremene probleme kojim je teško ući u trag.

Kako riješiti te probleme? Prvo provjerite ima li u kutiji s osiguračima osigurač koji je pregorio i zamijenite ga (konsultirajte upute za korištenje kako biste utvrdili lokaciju kutije s osiguračima i specifikacije osigurača). Ako se akumulator ne puni kako treba, testirajte alternator kako biste bili sigurni da radi ispravno. Pregledajte ožičenje, potražite vidljive znakove oštećenih ili izlizanih kablova i prepustite električaru da ih popravi ili zamijeni.

Problemi s klimatizacijom

Visoko na ljestvici ljetnih problema s automobilom stoje kvarovi komponenti sistema za klimatizaciju. Najčešći uzroci obuhvataju:

  • Curenje rashladnog sredstva. Sistemi za klimatizaciju se oslanjaju na rashladno sredstvo za hlađenje zraka (više o tome pročitajte u tekstu Kako radi klima-uređaj u automobilu). Curenje te tekućine smanjuje efikasnost hlađenja.
  • Neispravan kompresor. Kompresor klima-uređaja je ključan za cirkulaciju rashladnog sredstva, a njegovi kvarovi na svu sreću nisu toliko česti.
  • Začepljen filter za zrak u kabini: Prljav ili začepljen filter može smanjiti protok zraka i smanjiti učinkovitost hlađenja.

Šta se može uraditi? Ako klima-uređaj ne hladi efikasno, provjerite nivo rashladnog sredstva i po potrebi ga dopunite. Pregledajte kompresor i oslušnite dolaze li iz njega nekakvi neobični zvukovi. Zamijenite filter kabine jer ćete tako poboljšati protok zraka.

Ako se problemi s klimatizacijom nastave – pravac u servis.

Smanjena propustljivost filtera goriva može ograničiti protok goriva i uticati na performanse motora

Problemi sa snabdijevanjem motora gorivom

Poteškoće sa sistemom za dovod goriva bile su daleko češće prije nego što je elektronsko ubrizgavanje sasvim istisnulo karburatore iz upotrebe. Međutim, tih problema nisu pošteđena ni vozila novijeg datuma, a u moguće uzroke ubrajaju se:

  • Začepljen filter goriva. Smanjena propustljivost filtera goriva može ograničiti protok goriva i uticati na performanse motora.
  • Neispravna pumpa za gorivo. Pumpa za gorivo je odgovorna za isporuku goriva do motora i njeni kvarovi mogu izazvati loše performanse ili potpuni zastoj motora.
  • Prljave mlaznice goriva. Različite nečistoće mogu začepiti dizne za gorivo, ograničiti isporuku goriva i umanjiti performanse motora.

Šta treba uraditi? Ako sumnjate da je filter za gorivo začepljen, zamijenite ga kako biste uspostavili pravilan protok goriva. Testirajte pumpu za gorivo kako biste bili sigurni da efikasno isporučuje gorivo i po potrebi je zamijenite. Očistite brizgaljke za gorivo – razmotrite korištenje sredstva za čišćenje sistema za dovod goriva ili profesionalno čišćenje dizni ako primijetite loše performanse ili neravnomjeran rad motora u praznom hodu.

***

Kao što smo vidjeli iz ovog kratkog pregleda, neočekivani problemi s automobilom mogu biti vrlo izazovni, ali uz odgovarajuće znanje i pripremu, većinu navedenih problema moguće je brzo riješiti. Redovno održavanje vozila, kao i stalno unapređivanje znanja o njegovim osnovnim funkcijama omogućit će vam da se spremno suočite sa svime što vam se nađe na putu.

Opći savjeti za rješavanje neočekivanih problema na četiri točka

  1. Vodite računa o sigurnosti. Ako vas problem zadesi tokom vožnje, ostanite pribrani i bezbjedno zaustavite vozilo van puta. Koristite svjetla opasnosti da upozorite druge vozače.
  2. Upoznajte se s osnovama za brzo rješavanje problema. Identificirajte moguće probleme s automobilom i informirajte se o osnovnim tehnikama za rješavanje problema kako biste mogli samostalno obavljati osnovne popravke.
  3. Opremite vozilo kompletom za hitne slučajeve koji obuhvata osnovne alate, baterijsku lampu i druge potrepštine koje treba imati u automobilu.
  4. Osigurajte plan pomoći na putu. Razmislite o pretplati na uslugu pomoći na putu radi mira i podrške u slučaju neočekivanih kvarova.
  5. Redovno servisirajte vozilo kako biste spriječili uobičajene probleme i osigurali da je automobil uvijek u dobrom radnom stanju. Neka mehaničar pri svakom redovnom pregledu „baci pogled“ i na komponente koje bi potencijalno mogle napraviti problem u bliskoj budućnosti (u skladu sa stanjem i starošću vozila).
Ostavite komentar

Trebate pomoć, preporuku ili savjet?

https://www.autohub.ba/images/uploaded/treba-vam-pomoc_1000.jpeg

Konsultirajte se i naručite telefonom

Zatražite personaliziranu ponudu
Tim stručnih konsultanata će vam veoma rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto dijelova pomoći će vam da riješite sve dileme.
Nazovite nas svakog radnog dana
od 8:00 do 18:00 i subotom od 8:00 do 16:00.
Svi automobilski dijelovi na jednom mjestu: amortizeri, filteri, plivajući zamajac, motorna ulja, set kvačila, letva volana, alternator i drugi rezervni dijelovi za vaš automobil. Savremena internetska prodavnica automobilskih dijelova, alata i opreme nudi najširi dijapazon dijelova i cijena kroz efikasno pretraživanje najboljih rezervnih dijelova za vašeg četvorotočkaša, po pristupačnim cijenama, uz besplatnu isporuku. Na pravom ste mjestu!