Najčešći problemi s automobilom (2. dio)

Problemi s automobilom su prilično česti i rastu s godinama eksploatacije

U ovom tekstu nastavljamo priču o tome šta sve vozači trebaju znati o uobičajenim problemima s automobilom i kako ih pravovremeno preduhitriti.

Bolje spriječiti nego liječiti. Ako vaš ljubimac na četiri točka danas ima „kihavicu“, ona već sutra može prerasti u upalu pluća, a vaši „bolnički“ računi mogu toliko narasti da ćete se zapitati isplati li se popravljati stari ili kupiti novi automobil. Problemi s automobilom su prilično česti i rastu s godinama eksploatacije, pa ćemo bez daljeg odlaganja nastaviti analizu najčešćih kvarova s kojim se može suočiti vaše vozilo.

7. Curenje hladnjaka

Kvar na hladnjaku ili klima uređaju obično se manifestira tragovima rashladne tekućine na asfaltu. Krivac za curenje hladnjaka najčešće leži u koroziji, koju uzrokuje više faktora: loše održavanje, fabrički kvarovi, kontaminirana rashladna tekućina itd. Uopćeno govoreći, uvijek je bolje hladnjak zamijeniti novim nego ga krpiti, jer prvo curenje znači da je korozija već nastupila i da će se curenje uskoro pojaviti i na drugom mjestu. Za koju god terapiju da se odlučite – krpljenje ili novi dio – izbjegavajte vožnju jer gubljenje tekućine iz hladnjaka može dovesti do pregrijavanja, pa čak i do potpunog uništavanja motora.

Uzroci kvara: Korozija je razlog broj jedan. Mogući uzroci korozije uključuju fabričke greške, loše održavanje i kontaminaciju rashladne tekućine.

Efekti: Curenje hladnjaka može dovesti do naglog oštećenja motora, što znači da biste mogli ostati zaglavljeni na putu.

Savjeti za prevenciju: Kao dio rutine održavanja automobila, provjerite sve dovodne i odvodne kanale na hladnjaku i zamijenite ih odmah ako ima bilo kakvih oštećenja. Napravite raspored održavanja rashladne tekućine tako što ćete isprati rashladnu tekućinu i zamijeniti je novom svake druge godine ili nakon svakih 50.000 pređenih kilometara. Svakako se informirajte i o pravilnom korištenju i održavanju klima uređaja.

Krivac za curenje hladnjaka najčešće leži u koroziji

8. Curenje goriva

Na curenje goriva iz rezervoara posumnjat ćete kada uočite veći broj suhih tamnih mrlja na parking mjestu. To curenje u početku je neprimjetno, ali brzo može postati dramatično. Često je praćeno jakim mirisom goriva u kabini.

Uzroci kvara: Rupa u rezervoaru za gorivo zbog korodiranja je glavni uzrok curenja goriva. Oštećenja na poklopcu rezervoara i crijevima za gorivo također mogu izazvati ovaj problem, skupa s pokvarenim mlaznicama za gorivo i regulatorima pritiska goriva.

Efekti: Nije bezbjedno voziti automobil koji na taj način gubi gorivo zbog rizika da se vozilo zapali. Curenje goriva također može izložiti putnike toksičnim isparenjima koja mogu negativno utjecati na opće zdravlje i operativnu sposobnost upravljanja vozilom.

Savjeti za prevenciju: Mrlje od goriva se lakše otkrivaju ako nema curenja ostalih tekućina. Zato redovno mijenjajte sve filtere i kontrolirajte nivoe svih tekućina u automobilu. Savjetuje se i redovno održavanje higijene motornog prostora, kako bi se eventualna curenja uočila i prije nego što počnu praviti barice na asfaltu.

9. Greške u prijenosu

Sistem za prijenos snage pretvara snagu koju stvara motor u obrtni moment, koji se koristi za stvaranje rotacijske sile na točkovima. Taj sistem, koji je u suštini zatvoren u mjenjaču i koji podmazuje ulje za mjenjač, nije otporan na habanje i također je podložan kvarovima. Vremenom se zupčanici mogu istrošiti, što dovodi do toga da mjenjač ne može pravilno obavljati svoju funkciju, što na koncu dovodi do „pada sistema“ na nivou kompletnog prijenosa. Taj kvar se obično plaća četvorocifrenim iznosima u konvertibilnoj valuti.

Uzroci: Kvarovi prijenosa mogu biti uzrokovani mnogim faktorima. Zupčanici se mogu istrošiti, dihtunzi i sistemski vodovi začepiti ili oštetiti. Pored toga, voda i druge tekućine mogu ući u sistem prijenosa, oštetiti komponente i dovesti do kvara.

Efekti: Neispravan sistem prijenosa može dovesti do problema kao što su proklizavanje mjenjača i poteškoće u promjeni stepena prijenosa.

Savjeti za prevenciju: Mehanički kvarovi na sistemu prijenosa su čest uzrok saobraćajnih nezgoda. Da biste izbjegli nepovoljan scenario, trebali biste računati sa servisiranjem mjenjača na svakih 40.000 do 100.000 kilometara (otprilike svake dvije do tri godine) kako biste rano uočili potencijalni problem i riješili ga prije nego što se pogorša.

10. Poremećaj emisije plinova

Sistem emisije ispušnih plinova funkcionira kao inhibitor zagađenja, zadržavajući štetne plinove na sigurnom odstojanju od putnika i istovremeno osiguravajući da ostale komponente vozila rade neometano. Ispušni sistem uključuje sve što mu je potrebno za efikasan rad uz minimalno zagađenje. Međutim, tu ima i posebno osjetljivih dijelova koji su skloni kvarovima. Recimo, neispravni senzori kisika (O2) (lambda sonde) dovest će do formiranja neadekvatne smjese goriva zbog koje će motor raditi s manjom efikasnošću.

Uzroci kvara: Uzrok problema s emisijom ispušnih plinova dobrim dijelom se može identificirati na osnovu boje dima koji izlazi na završnom dijelu sistema. Ako je dim iz auspuha bijele boje (vodena para), moguće je da rashladna tekućina negdje curi i dospijeva u dio motora gdje se vrši sagorijevanje (a tamo joj nikako nije mjesto!). Ako je dim gust i plavičaste boje, to upućuje da je u komore za sagorijevanje možda prodrlo motorno ulje. Ako je dim crn, odnos goriva i zraka u motoru nije adekvatan (nepotpuno sagorijevanje).

Efekti: Prekomjerne emisije automobilskih plinova su izuzetno štetne za životnu sredinu. Pored toga, loše napravljena smjesa goriva i zraka nastala zbog neispravnog senzora smanjuje efikasnost motora i povećava potrošnju goriva, čime se čitav problem dodatno potencira.

Savjeti za prevenciju: Čim prepoznate kvar na ispušnom sistemu, obratite se profesionalcu, kako zbog čiste ekološke savjesti tako i zbog mogućnosti da se na vrijeme uoče i spriječe veći kvarovi.

Ispušni sistem ima posebno osjetljivih dijelova koji su skloni kvarovima

Drugi česti problemi s automobilom

  • Signalne lampice

Signalne lampice koje ukazuju na kvarove su najdosadniji „gremlini“ kod većine automobila novijeg datuma, ali i kod onih čiji je rodni list izblijedio. Lampice upozorenja ili kontrolne lampice svrstavaju se u red najčešćih problema koji se javlja svaki put kada kontrolna jedinica motora (ECU) otkrije grešku u radu nekog od brojnih senzora, releja i kontrolnih jedinica. Budući da ima više od 200 različitih kodova upozorenja, najbolji način da se utvrdi izvor i izvrši ispravan popravak je da profesionalni mehaničar uradi računarsku dijagnostiku. Pročitajte više o tome u tekstu zašto ne treba zanemarivati lampice upozorenja.

  • Prekomjerna potrošnja ulja

Činjenica je da svaki automobil troši motorno ulje, više ili manje (ovisno o konstrukciji motora, načinu eksploatacije, kvalitetu tekućine…). Međutim, ako je ulje potrebno dopunjavati ili mijenjati češće nego što to proizvođač navodi u uputama za korištenje, moguće je da postoji problem. Rani znaci da treba provjeriti ulje obuhvataju manji pad u performansama i sporije isključivanje zlokobne crvene lampice za ulje na kontrolnoj tabli. Takve simptomi mogu se javljati i zbog začepljenog filtera ulja, što je obično posljedica predugog odlaganja zamjene ulja (o značaju redovne zamjene ulja i filtera pisali smo ranije).

  • Napuklo vjetrobransko staklo

Iako je za oštećenje automobilskog stakla najčešće neophodna gruba mehanička sila (udarac kamena ili nekog drugog tvrdog predmeta), dešava se da vjetrobran s montažne trake dođe s mikroskopskim defektima koji ga čini podložnijim oštećenjima. Naprslo staklo može izgledati tek kao manji kozmetički problem, ali u suštini predstavlja sigurnosni rizik jer pukotine na staklu mogu potencijalno ugroziti strukturni integritet vozila. Zbog toga i zakonodavac propisuje stroge kriterije za provjeru integriteta automobilskih stakala na tehničkom pregledu.

Naprslo staklo predstavlja sigurnosni rizik

  • Bučan motor

Zdrav motor obično radi tiho. Kada se pojave novi zvuci (kuckanje, lupkanje, zveckanje), to može biti znak problema. Istrošen ili neadekvatno održavan motor ranije će pokleknuti u teškim uslovima rada (visoki pritisci tekućina, temperature, trenje) i svoje slabosti često će manifestirati upravo čudnim zvucima. Svakako, neuobičajena buka može biti posljedica i nekog bezazlenog kvara, ali ni tada ne treba ostati nijem već treba odmah potražiti mišljenje stručnjaka. Kao ilustraciju navodimo slučaj našeg kolege koji je dugo vremena zanemarivao čudan, prigušen zvuk cijeđenja tekućine koji je dolazio iz motora, da bi odjednom završio kraj puta s teškim oštećenjem motora (oštećen dihtung (brtva) glave motora je propuštao rashladnu tekućinu u cilindre, sve dok oštećenje nije postalo toliko veliko da je veća količina vode prodrla u motor i dovela do „zaribavanja“).

  • Podrhtavanje volana

Više je problema koji mogu dovesti do toga da se volan trese tokom vožnje. Ako se to dogodi odmah nakon pokretanja automobila i početka vožnje, često se radi o dotrajalim ležajevima točkova ili oštećenim komponentama sistema ovjesa. Ako se to dešava pri većim brzinama, problem je obično u loše balansiranim gumama ili točkovima. U svakom slučaju, treba izbjegavati vožnju s takvim kvarom i zamoliti mehaničara da pregleda vozilo na vašoj lokaciji (pročitajte i zašto su sistem ovjesa i gume garant sigurne vožnje).

  • Neispravni senzori

Moderni automobili rade uz pomoć niza visokotehnoloških senzora, ali i oni mogu praviti probleme. Neispravni senzori za gorivo i zrak su neki od najčešćih kvarova, a zamjene mogu biti prilično skupe.

  • Curenje tekućine u mjenjaču

Tokom eksploatacije vozila u sistemu za prijenos snage (mjenjaču) mogu se pojaviti mala oštećenja na vodovima za tekućinu, dihtunzima i drugim dijelovima. Najčešće se kvar tog sistema manifestira curenjem ulja za mjenjač, zbog kojeg mjenjač gubi efikasnost i na kraju se može pokvariti zbog pregrijavanja ili gubitka pritiska. Crvenkasta barica ispod vozila obično je znak curenja tekućine iz mjenjača. S druge strane, tekućina može i prodrijeti u mjenjač, npr. kod jačeg curenja iz hladnjaka koji je otkazao poslušnost ili natapanja mjenjača tokom poplave. Miješanje vode s tekućinom za mjenjač je uvijek loša vijest jer čak i vrlo mala količina vode može dovesti do kvara.

Crvenkasta barica ispod vozila obično je znak curenja tekućine iz mjenjača

  • Problemi s električnim uređajima

Još jedan uobičajeni izvor naših pritužbi na automobile, posebno kada su novija vozila u pitanju, dolazi od problema sa složenim elektroničkim sistemima. Električni gremlini mogu zaraziti bilo koji sistem, u bilo kom trenutku – od podizača stakala, elektromotora u sistemu za pranje vjetrobranskog stakla, do muzičkog sistema. Statistički gledano, najčešći električni kvarovi javljaju se na sistemu zvučnika – brojni izuvijani kablovi i konektori sumnjivog kvaliteta tu i tamo izbace zvučnike iz stroja, što mnoge vozače itekako nervira. Problem se obično rješava ponovnim spajanjem kablova.

  • Pregrijavanje

Pregrijavanje motora zaslužuje da se nađe na popisu najčešćih problema s automobilom, mada taj problem u stvarnosti nije toliko čest. Kod većine modernih automobila, sistem hlađenja je veoma složen i ima više senzora koji prate temperaturu rashladne tekućine, protok i druge komponente. Povremeno ispiranje hladnjaka i blagovremena zamjena pumpe za vodu su dva laka načina da se drastično smanji potencijal za probleme s pregrijavanjem motora.

  • Svjetla

Bilo da je u pitanju samo pregorjela sijalica ili se radi o defektnom ožičenju, ako farovi, kočiona svjetla ili pokazivači smjera ostanu bez funkcije, imate veliki sigurnosno problem. Iako same sijalice za automobile danas traju duže nego ikad, korozija i loše ožičenje i dalje ostaju velika briga tokom održavanja sistema za osvjetljenje.

Kozmetički problemi i druge manje smetnje

Na svu sreću, ne zahtijevaju baš svi uobičajeni problemi s automobilom neodložnu pažnju. Ogrebotine, zamućeni farovi i pruge na vjetrobranu mogu biti neugodni problemi, ali ih je moguće brzo i lako riješiti. Malo voska i boje za popravak će ukloniti manje ogrebotine, komplet za restauraciju će skloniti „maglu“ s farova, dok će novi par brisača spriječiti nastanak mrlja.

  • Problemi s bojom: Od promjene boje, preko oštećenja do ogrebotina, defekti automobilske farbe su neki od najvidljivijih problema. Iako to uglavnom ne predstavlja veću smetnju, imajte na umu da mrlje od hrđe mogu dovesti do velikih strukturnih oštećenja ako se ne kontroliraju i ne saniraju na vrijeme.
  • Neispravni prozori: Kako su prozori s električnim podizačima postali de facto standard, vlasnici automobila se sve češće žale na prozore koji se ne podižu ili spuštaju do kraja. Iako to samo po sebi nije pretjerano zabrinjavajuće, prozor koji se ne zatvara do kraja povećava vjerovatnoću za krađu i prodor vode.

Odgovornost je na vozaču

Istina je da skoro svaki dio automobila na kraju može izazvati probleme. Kako automobil stari, problemi i popravci brzo prevazilaze njegovu vrijednost, koliko god se trudili da mu produžimo vijek. Na kraju balade recikliranje je neminovno. S druge strane, redovno održavanje može riješiti većinu, ako ne i sve probleme s automobilom. Sve se svodi na to koliko vodimo računa o svom vozilu iznutra i izvana, tj. koliko smo spremni preuzeti svoj dio odgovornosti za pravilno funkcioniranje limenog ljubimca.

Poznavanje svih servisnih centara u vašoj blizini može vas pripremiti za bilo koji hitan slučaj kada neki od ovdje opisanih problema eskalira, dok će kupovina dijelova na internetu umnogome skratiti čitav proces i pritom vam uštedjeti dosta novca.

Ostavite komentar

Trebate pomoć, preporuku ili savjet?

https://www.autohub.ba/images/uploaded/treba-vam-pomoc_1000.jpeg

Konsultirajte se i naručite telefonom

Zatražite personaliziranu ponudu
Tim stručnih konsultanata će vam veoma rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto dijelova pomoći će vam da riješite sve dileme.
Nazovite nas svakog radnog dana
od 8:00 do 18:00 i subotom od 8:00 do 16:00.
Svi automobilski dijelovi na jednom mjestu: amortizeri, filteri, plivajući zamajac, motorna ulja, set kvačila, letva volana, alternator i drugi rezervni dijelovi za vaš automobil. Savremena internetska prodavnica automobilskih dijelova, alata i opreme nudi najširi dijapazon dijelova i cijena kroz efikasno pretraživanje najboljih rezervnih dijelova za vašeg četvorotočkaša, po pristupačnim cijenama, uz besplatnu isporuku. Na pravom ste mjestu!