Danas se skoro sve može kupiti na internetu. Vidimo da trgovci na malo neprestano prodaju svoje proizvode i usluge na internetu, od supermarketa i apoteka, preko velikih lanaca odjeće i obuće, sve do prodavnica kućnih ljubimaca. Zahvaljujući napretku u načinu kupovine koji je donio internet danas možemo kupiti sve što poželimo, pa zašto na taj način ne bismo kupovali i dijelove za automobile?
Kupovina automobilskih dijelova na internetu nije nov koncept, ali ponekad donosi više pitanja nego odgovora. Naime, automobili su skupa investicija u koju se mnogi ljudi upuštaju jednom ili dva puta u životu, (neki, doduše, i znatno češće) i zato je redovno održavanje vozila među obaveznim stavkama kućnog budžeta. Jer, ako imate automobil, prije ili kasnije ćete morati zamijeniti dotrajali dio, posebno ako je automobil više godina u eksploataciji. I dok mnogi vlasnici automobila i dalje više vole klasične prodavnice, kupovina automobilskih dijelova putem interneta postaje sve popularnija, iz brojnih razloga na koje ćemo se kasnije osvrnuti.
Koje su prednosti kupovine u fizičkoj prodavnici, a koje u onoj čija je adresa na internetu?
Kupovina u prodavnici
Jedna od glavnih prednosti kupovine automobilskih dijelova u klasičnoj prodavnici je ušteda vremena, posebno ako se suočavate s neočekivanim kvarom. Pod pretpostavkom da lokalna prodavnica dijelova ima traženi artikl na zalihama, potrebno je samo ući u radnju i uzeti ga s police. Ne morate čekati da se obradi internetska narudžba i možete praktično istoga dana krenuti s popravkom.
U tradicionalnoj prodavnici auto-dijelova možete pregledati dio, pročitati šta je na kutiji i fizički uporediti stari dio s novim. Još jedna prednost lične kupovine je u tome što možete direktno razgovarati s iskusnim prodavačem koji poznaje dijelove. Ako imate pitanja, prodavnica će imati priručnike, upute i računar koje mogu pregledati kako bi pronašli odgovarajući dio. Ako i nemaju dio koji vam je potreban, mogu ga naručiti. Savremene internetske prodavnice uočavaju značaj ličnog kontakta i uvode mogućnost konsultacija sa „živim“ stručnjacima s druge strane „žice“.
Povjerenje i transparentnost je nešto što se tradicionalno vezuje za klasične prodavnice i odnos „licem u lice“. U nekim slučajevima, možda čak poznajete radnike ili poslovođu za šalterom po imenu. Takvu vrstu povjerenja između prodavača i redovnih kupaca znatno je teže je steći i održati na internetu.
Ako trebate vratiti dio, zatražiti zamjenu ili povrat novca, to je u klasičnoj prodavnici nešto lakše i brže obaviti. Vraćanje neispravnog/oštećenog/pogrešnog dijela u prodavnicu na internetu je nešto više komplicirano i iziskuje više vremena. Ugledne internetske prodavnice će ponuditi garanciju za svaku kupovinu, kao i mogućnost zamjene proizvoda, odnosno odustajanja od ugovora, u skladu s pravilima kupovanja na daljinu. Pored toga, većina internetskih prodavnica ima funkciju koja obavještava kupca odgovara li dio njegovom automobilu ili pak nudi mogućnost sortiranja dijelova po modelu automobila, tako da kupac vidi samo dijelove koji odgovaraju njegovom vozilu (na primjer, možete pogledati video upute o tome kako odabrati svoje vozilo na portalu prodajadelova.rs).
Kupovina delova u klasičnoj prodavnici: za i protiv
Prednosti | Mane |
👍 Poznavanje i povjerenje | 👎 Veća cijena |
👍 Brža nabavka dijelova | 👎 Nema recenzija kupaca |
👍 Mogućnost fizičke provjere dijelova | 👎 Manje opcija za izbor dijelova |
Zašto kupovati automobilske dijelove na internetu?
Iako su automobilski dijelovi dostupni u fizičkom obliku na brojnim lokacijama, sve više kupaca traži mogućnost da te proizvode pretražuje, analizira i naručuje putem web-lokacija koje omogućavaju kupovanje na daljinu. Naime, kupovina rezervnih dijelova za automobile na internetu ne samo da štedi vrijeme, već često donosi i značajne materijalne uštede.
Što se tiče cijene, internetske prodavnice su često jeftinije od tradicionalnih prodavnica, uglavnom zbog nižih režijskih troškova i moderniziranih kanala distribucije. Uz mnoštvo prodavnica automobilskih dijelova na internetu koje nude veliki asortiman dijelova kupac dobija više opcija i niže cijene. Dok lokalna prodavnica dijelova može imati samo jedan ili dva različita brenda ili ograničenu raspoloživost određenih dijelova zbog skladišnog prostora ili ugovora s proizvođačima dijelova, na internetu se može pronaći doslovno svaka opcija. U nekim situacijama kupovina automobilskih dijelova preko interneta može biti jedina opcija. Ako živite daleko od prodavnice automobilskih dijelova, prodavači dijelova na internetu mogu biti praktičnija i jeftinija opcija. Možda ćete malo sačekati na dostavu, ali barem nećete morati napuštati udobnost vlastitog doma.
Kupovina dijelova na internetu može biti složena, posebno ako ne znate šta da tražite ili vam nije dostupna stručna osoba za savjet. Kupovinom pogrešnog ili nekvalitetnog dijela mogu se izazvati velika oštećenja vozila i zato pri kupovini uvijek treba potražiti one web-prodavnice koje nude stručnu pomoć. Dajemo vam još nekoliko savjeta za sigurnu kupovinu automobilskih dijelova na mreži.
- Dobro se informirajte
Trebali biste se dobro informirati kako o rezervnim dijelovima koje nabavljate, tako i o web-lokacijama na kojim se oni prodaju na internetu. Naime, većina rezervnih dijelova za automobile je skupa i svaka nepažnja ili kupovina „na neviđeno“ može dovesti do izdataka koji su veći od planiranih. Uz informacije o samim dijelovima, koje se mogu dobiti od proizvođača, poželjno je uporediti različite ponude automobilskih dijelova, vodeći računa o karakteristikama kao što su cijena, kvalitet, brend i garancija (prednost ćete svakako dati prodavačima na internetu koji nude adekvatnu garanciju proizvođača).
- Pažljivo pregledajte sve specifikacije dijelova
Trebali biste temeljito proučiti specifikacije svog automobila i provjeriti poklapaju li se one s proizvodom koji naručujete na internetu. Uvijek provjerite upute za korištenje automobila, a možete se konsultirati s lokalnim automehaničarima prije nego što napravite konačnu narudžbu. Najjednostavniji način da pronađete odgovarajuće rezervne dijelove za svoje vozilo je da znate njegovu marku, model, godinu i seriju proizvodnje. Većina sistema za pretraživanje kataloga rezervnih dijelova traži te informacije, tako da možete uštediti mnogo vremena ako ih imate pri ruci. Posebno je korisno znati ID oznaku vozila, odnosno broj šasije (identifikacijska oznaka vozila, tzv. VIN broj). Taj broj se sastoji od 17 znakova (niza slova i brojeva) i ima istu ulogu kao matični broj za čovjeka. Kod automobila novijeg datuma češće dolazi do različitih modifikacija tokom životnog ciklusa određenog modela, pa je VIN u tom slučaju neizostavan podatak pri izboru dijelova.
- Kupujte samo na sigurnim lokacijama
Vjerovatno ćete pronaći brojne web-lokacije za kupovinu automobilskih dijelova na internetu – najteže je, međutim, znati kome možete vjerovati. Zato kupujte od prodavača koji nude sigurnu naplatu i unaprijed znaju svoja pravila za zamjenu proizvoda. Drugi način da se obezbijedi sigurnost je kupovina s web-lokacija na kojima se jasno prikazuju kontakt informacije, nudi pomoć stručnjaka i transparentno saopćavaju uslovi poslovanja, kao što su garancija, originalnost dijelova, reklamacije i drugo. To predstavlja simbol povjerenja i garanciju sigurne kupovine.
- Način isporuke
Ako ste u velikoj žurbi da zamijenite neispravan dio, potražite internetske prodavnice koje nude različite modalitete isporuke, na primjer isporuku na kućnu adresu ili unaprijed definirane lokacije. Posebnu prednost donosi mogućnost praćenja pošiljke, jer to omogućava efikasno planiranje vremena za preuzimanje dijelova i organizaciju njihove zamjene i ugradnje.
Tokom pretrage prodavnica na internetu poželjno je usredsrediti se na prodavnice koje imaju neku vrstu promocije. Kao i drugi trgovci na malo, prodavači automobilskih dijelova na internetu također imaju rasprodaje, specijalne ponude ili akcije. Te promocije se obično mogu naći na početnoj stranici web-stranice ili biltena, putem kojih se distribuiraju različiti promotivni kodovi. Ne treba posebno naglašavati da prednost treba dati web-prodavnicama s dobrom reputacijom, bogatom korisničkom podrškom i uslugama koje nisu fokusirane isključivo na prodaju, već i na zadovoljstvo korisnika (bogat katalog, jednostavno pretraživanje, personalizirana usluga i drugo).
* * *
Kupovina dijelova na internetu ne bi trebala biti teška, a ako slijedite ove savjete, bit će i sasvim jednostavna. Slobodno se zavalite, opustite i uživajte u kupovini iz fotelje.
Vrste automobilskih dijelova u odnosu na proizvođača
Možda niste znali da je, kada su u pitanju automobilski dijelovi, na raspolaganju više od jednog izbora. Najpopularnije varijante dijelova su originalni, OEM, „aftermarket“ i polovni. Poznavanje osnovne razlike između njih vam može biti od koristi dok istražujete.
Originalni – ili OE (originalna oprema) – je tačan dio koji je instaliran na vaše vozilo kada je prvi put proizvedeno.
OEM je skraćenica od Original Equipment Manufacturer. Ta oznaka znači da je dijelove napravila kompanija koja je prvobitno napravila dijelove za proizvođača automobila. To je isti dio koji ste dobili s vašim automobilom, ali na njemu nije logotip proizvođača. OEM dijelovi su veoma pouzdani i obično koštaju manje od originalnih dijelova.
Aftermarket (sekundarno tržište automobilske industrije) je dio koji je napravljen tako da se može ugraditi i pravilno funkcionirati u vašem automobilu, ali ga je napravila druga kompanija. Na tom tržištu se mogu pronaći proizvodi više različitih proizvođača, različitog kvaliteta, stepena pouzdanosti i u svim cjenovnim kategorijama, za praktično sve tipove automobila.
Polovni dijelovi automobila obično dolaze s otpadnog vozila ili onog koje je uništeno. Iako često omogućavaju najveću uštedu, polovni dijelovi nose i veći rizik u pogledu kvaliteta.