🔧 Iskoristi -15% na sve odabrane autodijelove – 👉 samo online do 21. maja.. Unesi kod: MAJ25 i naruči na vrijeme.

🔧 Iskoristi -15% na sve odabrane autodijelove – 👉 samo online do 21. maja.. Unesi kod: MAJ25 i naruči na vrijeme.

Da te pitam... (Vozačke nedoumice, peti dio)

Priču o čestim vozačkim nedoumicama nastavljamo petim nastavkom teksta o zanimljivim pitanjima koja korisnici automobilskih foruma na internetu postavljaju svojim kolegama i stručnjacima iz odgovarajućih oblasti automobilizma.

Koji dijelovi automobila zahtijevaju najviše pažnje tokom održavanja?

Kada je riječ o dijelovima na koje treba obratiti najviše pažnje tokom redovnog održavanja, svakako će to biti oni od kojih zavisi sigurnost. To su sljedeće grupe dijelova:

Redovno provjeravajte diskove i pločice

Kočioni sistem. Svaki kvar na kočnicama stavlja nam glavu u torbu i potencijalno ugrožava sigurnost drugih učesnika u saobraćaju. Zato redovno provjeravajte diskove i pločice i neodložno reagirajte na svaki znak habanja, kao što su škripa, neravnomjerno kočenje, zanošenje vozila prilikom kočenja, „propadanje” papučice kočnice, curenje tekućine, oštećenja kočionih crijeva... Vodite računa i tome i da stara kočiona tekućina gubi potrebne kvalitete, te i na nju treba redovno obraćati pažnju. Ne zaboravite: kočnica glavu čuva!

Sistem ovjesa i amortizacija. Za dobru stabilnost automobila u vožnji potreban vam je stalan kontakt točkova s putem, za šta se brine sistem ovjesa. Dotrajali amortizeri predstavljaju veću opasnost po sigurnost nego što vozači obično misle, jer pored smanjene udobnosti smanjuju efikasnost kočenja i upravljivost, a dovode i do bržeg propadanja guma.

Karoserija. Vidljivi tragovi korozije najčešće najavljuju mnogo veće skrivene probleme. Naročito je opasna hrđa u blizini stubova, osovine i drugih nosećih dijelova i taj problem treba sanirati što je prije moguće.

Preporučuje se i provjera guma prije vožnje – uz sistem ovjesa, i gume su garant sigurne vožnje. Pored pritiska zraka, treba provjeriti i strukturni integritet gume, prisustvo mehaničkih oštećenja, nepravilnosti i znakova nejednakog habanja koje ukazuje na probleme s geometrijom točkova.

Integritet svjetlosne grupe također zahtijeva redovne provjere i sastavni je dio godišnjeg tehničkog pregleda. Pored pravilnog funkcioniranja farova, zadnjih svjetala i žmigavaca valja provjeriti i stanje osigurača i ožičenja.

Pored modernih motora s unutrašnjim sagorijevanjem, vrijedi li i dalje nabaviti električni automobil?

Impresivan napredak u tehnologiji motora s pogonom na fosilna goriva (turbo boost motori, CVT, hibridni pogoni) često nas potiče na preispitivanje o svrsishodnosti električnih automobila. S druge strane, nova tehnologija i dalje iziskuje veće troškove održavanja. Na primjer, motori s turbo punjačima su osjetljivi na varijacije pritiska ulja i rashladne tekućine, pa i najmanji kvar na pumpi rashladne tekućine može dovesti do skupih popravaka. Kontinuirano promjenjivi mjenjači (CVT) su popularni jer smanjuju potrošnju goriva, ali ih je potrebno pažljivo održavati, što također nije jeftino. Hibridni automobili pružaju impresivne rezultate u pogledu efikasnosti i performansi, ali u pogledu održavanja imaju sve zahtjeve kao i vozila s klasičnim motorima.

Svakako vrijedi razmotriti nabavku električnog automobila

Hoće li vozila sa SUS motorima vremenom postati pouzdanija i jednostavnija za održavanje? Možda – sjetimo se da su kupci nekada izbjegavali motore s direktnim ubrizgavanjem goriva sumnjajući u njihovu pouzdanost. Samo dvije decenije kasnije ta tehnologija se podrazumijeva i ne povlači nikakva dodatna pitanja. Uporedimo to s električnim vozilom, koje zahtijeva mnogo manje održavanja. Mogućnost da napunite bateriju električnog automobila tamo gdje ga parkirate tokom noći, tako da ujutru bude spreman za akciju je veliki plus. Izgradnja infrastrukture za podršku vozilima na električni pogon je u velikom zaletu i za očekivati je da će svi važniji putni pravci u zemlji biti opremljeni adekvatnim punjačima, što će planiranje putovanja učiniti još jednostavnijim.

Što se autonomije tiče, prve litij-ionske baterije komercijalizirane su još 1991. godine i nisu bile u široj upotrebi sve do početka trećeg milenija. To znači da imamo više od dvije decenije iskustva s tom tehnologijom u svakodnevnoj upotrebi, uz nova konstrukcijska rješenja koja dodatno povećavaju efikasnost akumulatora. Konačno, ne treba zaboraviti ni na subvencije prilikom nabavke novih električnih vozila, koja će u narednih pet godina sasvim izvjesno dominirati segmentom gradskih automobila.

Dakle, što se odgovora na pitanje tiče, svakako vrijedi razmotriti nabavku električnog automobila.

Zašto mi GPS pokazuje veću brzinu od brzinomjera automobila? Koja je vrijednost tačna?

Uređaj za globalno pozicioniranje (pametni telefon, tablet ili namjenski GPS uređaj) je svakako precizniji alat za mjerenje brzine kretanja, pa mnoge aplikacije za korištenje u automobilu koriste prednost te tehnologije. Pored tačnosti od samo nekoliko metara, GPS signal sadrži i najpreciznije informacije o vremenu, pa će i brzina izračunata kao količnik pređenog puta i vremena biti veoma tačna.

S druge strane, brzinomjer u automobilu ima brojne netačnosti koje ga čine manje pouzdanim alatom. Ti uređaji mjere brzinu rotacije točka, a zatim taj podatak primjenjuju na pretpostavljeni obim gume kako bi odredili brzinu kao funkciju obima točka i vremena po rotaciji. Međutim, nova guma može imati gazni sloj jedne, a istrošene gume sasvim druge visine, što znači da se prečnik gume može promijeniti za gotovo 3% tokom upotrebnog vijeka guma. Također, guma se deformira pod opterećenjem, izravnavajući opterećenu stranu za nekoliko procenata, opet smanjujući efektivni radijus točka.

Proizvođači automobila generalno postavljaju svoju kalibraciju brzinomjera za istrošenu ili novu gumu i ona će u prosjeku biti oko 3-5% veća od realne i mijenjat će se tokom vijeka trajanja gume, pa čak i pri različitom opterećenju vozila i pritisku u gumama, odnosno tokom godišnjih doba i temperature.

Ponekad slučajno ugasim motor dok je automatski mjenjač u načinu rada drive. Je li to štetno?

Slučajno gašenje motora dok koristite način rada za vožnju (drive) možda ne izgleda kao bitna stvar, ali zapravo može nanijeti štetu kako vozilu, tako i vozaču. Gašenje motora u tom slučaju dovodi do nepotrebnog opterećenja mjenjača i potencijalno može izazvati štetu na sistemu za prijenos snage. To također može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom i saobraćajne nezgode, posebno ako vozite brže ili na prometnom putu.

Gašenje motora dok koristite način rada za vožnju (drive) može nanijeti štetu

Pored toga, gašenje motora u vožnji može biti opasno za vozača, jer iznenadni gubitak snage može dovesti do gubitka efekta servo uređaja na volanu i kočnicama, što otežava upravljanje i zaustavljanje. To može biti posebno opasno u hitnim situacijama kada je potrebno brzo manevriranje. Dalje, naglo gašenje motora dok je automobil u pogonu može dovesti do oštećenja mjenjača, odnosno prekomernog habanja njegovih komponenti. Važno je napomenuti da se specifične posljedice mogu razlikovati u zavisnosti od marke i modela automobila.

Ako slučajno ugasite motor dok koristite način rada drive, preporučuje se da poduzmete sljedeće korake:

  • Postavite mjenjač u način rada za parkiranje (Park) kako biste zaustavili kretanje.
  • Ponovo pokrenite motor kako biste opet aktivirali servo upravljač i pomoć pri kočenju.
  • Procijenite potencijalnu štetu: ako primijetite bilo kakve neuobičajene simptome, odvezite automobil u servis na provjeru.

Šta sve treba zamijeniti prilikom zamjene motora?

Kada mijenjate motor u automobilu, to je otprilike isto kao kada hirurg izvodi operaciju transplantacije srca. Tom prilikom on ne mijenja samo srce, već i sve ono što je u vezi s njim kako bi neometano funkcioniralo u godinama koje dolaze. U slučaju motora to se odnosi na sljedeće dijelove:

  • Brtve (dihtunzi). Najprije treba zamijeniti kompletnu garnituru dihtunga s kojom će vaš novi motor doći u kontakt. To obuhvata dihtung glave, brtve usisne grane, dihtunge ispušne grane i dihtung dekla.
  • Pumpa za vodu. Zamjena pumpe za vodu je jednostavan i relativno jeftin zahvat, a predupređuje veoma neugodne probleme s pregrijavanjem.
  • Zupčasti remen ili lanac. Kao i pumpa za vodu, to je kritična komponenta za nesmetan rad motora, a eventualni kvar može biti katastrofalan.
  • Svjećice i kablovi za svjećice. Kao pejsmejker kod novog „srca”, svjećice su ključna komponenta za pravilno sagorijevanje koja osigurava adekvatnu snagu motora.
  • Remeni, cijevi i crijeva. Sve dostupne remene i crijeva treba pregledati i zamijeniti ako ima bilo kakvih znakova habanja ili ako su pri kraju radnog vijeka.
  • Motorno ulje i rashladna tekućina. Razmislite svakako i o zamjeni filtera za ulje, kao i drugih filtera u automobilu.
  • Nosači motora. Na kraju, ali ne i najmanje važno, pregledajte nosače motora. Ako su istrošeni ili čak malo napukli, zamijenite ih kako bi veza motora s automobilom bila što stabilnija i sigurnija.
Ostavite komentar

Trebate pomoć, preporuku ili savjet?

https://www.autohub.ba/images/uploaded/treba-vam-pomoc_1000.jpeg

Konsultirajte se i naručite telefonom

Zatražite personaliziranu ponudu
Tim stručnih konsultanata će vam veoma rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto dijelova pomoći će vam da riješite sve dileme.
Nazovite nas svakog radnog dana
od 8:00 do 18:00 i subotom od 8:00 do 16:00.
Svi automobilski dijelovi na jednom mjestu: amortizeri, filteri, plivajući zamajac, motorna ulja, set kvačila, letva volana, alternator i drugi rezervni dijelovi za vaš automobil. Savremena internetska prodavnica automobilskih dijelova, alata i opreme nudi najširi dijapazon dijelova i cijena kroz efikasno pretraživanje najboljih rezervnih dijelova za vašeg četvorotočkaša, po pristupačnim cijenama, uz besplatnu isporuku. Na pravom ste mjestu!